Dantenų uždegimas – kaip to išvengti?

Dantenų uždegimas (gingivitas) – liga, prasidedanti nemaloniais požymiais (dantenų kraujavimu, tinimu, skausmu, jautrumu, spalvos pokyčiais ir t.t.) bei ilgainiui sukelianti periodontitą, kuris, kaip pažymi Pasaulio sveikatos organizacija, yra viena dažniausių dantų netekimo priežasčių. Ištikus šiam, bene blogiausiam scenarijui, pacientui nebelieka kito pasirinkimo, kaip atkurti trūkstamus dantis implantais.

Tačiau neverta pamiršti, kad kiekvienas žmogus turi galimybę išlaikyti puikią dantenų būklę ir sumažinti šios ligos tikimybę, nedarydamas tam tikrų klaidų.

Dantenų uždegimas – atsargumo taisyklės

  • Nesirinkite kieto dantų šepetėlio – dauguma žmonių galvoja, kad būtent toks gali kokybiškai pašalinti susikaupusias apnašas. Vis dėlto, nereikėtų pamiršti, kad bus ne tik pašalinti nešvarumai, bet ir išlieka tikimybė pažeisti dantenas. Taigi, kietus dantų šepetėlius palikite nešiojantiems protezus, tuo tarpu sau pasirinkite minkštą arba vidutinio kietumo šepetėlį – jo tikrai pakaks dantų švarai užtikrinti, nepakenkiant dantenoms.
  • Nereikėtų pernelyg dažnai naudoti ir abrazyvinių dalelių turinčių dantų pastų – jos taip pat gali sudirginti dantenas.
  • Siekiant palaikyti puikią jų būklę, svarbu yra ir tai, kaip valote dantis. Atsargus valymas sukamaisiais judesiais, yra tai, ko reikia, siekiant išvengti dantenų pažeidimų. Dantų valymas netinkamais judesiais, kaip ir valymas netinkamomis priemonėmis, gali paskatinti nebakterinio gingivito atsiradimą.
  • Dantų akmenys yra viena gingivito atsiradimo priežasčių. Vis dėlto, įprastai valant dantis namų sąlygomis, negalima jų pašalinti. Tad nepamirškite 2 kartus per metus atlikti profesionalią burnos higieną.
  • Odontologai pažymi, kad būtent tarpdančiai yra ta vieta, kuriuose gali užsilikti maždaug trečdalis visų burnoje esančių nešvarumų, vėliau sukeliančių dantenų ligas, įskaitant ir uždegimą. Taigi, belieka tik pridurti, kad dantų valymas nėra baigtas tol, kol nepasirūpinote ir tarpdančių švara.
  • Turite nekokybiškai plombuotų dantų? Kreipkitės į profesionalus tam, kad plombos būtų atnaujintos, priešingu atveju, didės gingivito tikimybė.
  • Jei turite netaisyklingos formos ar susigrūdusių dantų, taip pat turėtumėte kreiptis į profesionalus, kurie įvertintų situacijas, priešingu atveju, taip pat didės dantenų uždegimo tikimybė.
  • Visiems puikiai žinoma, kad rūkymas daro didžiulę žalą organizmui; dantenų būklė – taip pat ne išimtis: greičiau formuojasi dantų akmenys; didėja nekrozinio gingivito tikimybė.
  • Dažniausiai akcentuojami tie maisto produktai, kurie kenkia dantims. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad egzistuoja ir priešingas pasirinkimas. Taigi, jei norite išlaikyti sveikas dantenas, kuo daugiau vartokite jas stiprinančių produktų: obuolių, brokolių, salierų, morkų, ridikų, paprikų, lapinių daržovių.
  • Nepamirškite dantenų masažo

 

Kaip išvengti dantenų uždegimo?

Kad ir kokia užimta būtų jūsų dienotvarkė, raskite bent kelias minutes dantenų masažui. Jo metu suaktyvinama dantenų kraujotaka ir gerinama jų būklė. Reguliarus dantenų masažas tampa puikia gingivito prevencija. Beje, nereikėtų galvoti, kad dantenų masažas įmanomas tik specialiai  šiam tikslui skirtu šepetėliu – švieži vaisiai bei daržovės taip pat puikiai atlieka šią funkciją, tad valgykite jų kasdien.

Dantenos yra jautrios, tinsta, pamėlusios, o galbūt kraujuoja valgant, valant dantis ar net miegant? Neignoruokite šių požymių, informuokite savo dantų gydytoją – jie gali pranašauti šios ligos pradžią. Nedaug pažengusį gingivitą išgydyti nesunku, o pacientas gali ir vėl džiaugtis puikia dantenų būkle.

dantenu uzdegimas

Dantenų uždegimas

 

Paskutinį kartą atnaujinta

Submit a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *